Sunday 20 November 2011

Permulaan Kedua

Alhamdulillah.. Alhamdulillah.. Alhamdulillah..

Setelah 2 bulan lebih blog ni lesu tanpa post-post baru, akhirnya Allah berikan juga kekuatan dan idea untuk menulis semula. Walaupun mungkin outputnya tak seberapa, yang penting IKHLAS dalam MENYAMPAIKAN. Barulah tercapai objektif mengejar cita-cita menjadi seorang daie insya-Allah.

Kenapa lepas 2 bulan baru post balik? Ada alasan tak untuk lepaskan diri daripada tanggungjawab yang Allah berikan?

Sibuk?

Takde masa?

Adapt new life?

Sem baru mula?

Ahhh!!! Semua tu alasan semata-mata kenapa lama tak update blog. Pengakuan jujur, yang sebenarnya........ MALAS!!

Malas!! Sebab malaslah blog ni terbengkalai tak bernyawa. Tapi apapun, yang penting sekarang blog ni dah mula beroperasi. Alhamdulillah...





Biarkanlah mereka ( di dunia ini ) makan dan bersenang-senang dan dilalaikan oleh angan-angan kosong mereka (daripada bertaubat dan insaf ), kelak mereka akan mengetahui ( akibat perbuatannya ).

Al-Hijr : 3


Allah awal-awal lagi dah berfirman kepada kita yang kita akhirnya akan menyesal bila kita lama sangat tenggelam dalam nikmat dunia.

Bersyukurlah kepada Allah kerana kita cepat tersedar dari angan-angan ini. Walau lambat pun tak mengapa kerana kita tetap Allah sedarkan, sedangkan ramai yang lain Allah biarkan mereka terus hanyut dengan keindahan dunia.





Sesuai dengan 'kelahiran' semula setelah sekian lama menyepi diri, kita anggaplah ini sebagai sebuah permulaan. Tetapi bukan permulaan yang baru, ianya PERMULAAN KEDUA!!

Biarlah semalam kita tenggelam dan hanyut,
Bangunlah!! Sedarlah!!
Hari ini moga kita terjaga dari lena,
Bersyukurlah pada-NYA!!
Kerana esok adalah hadiah  untuk kita berubah...



Wahai orang-orang yang beriman! Bertaqwalah kepada Allah dan hendaklah setiap orang memerhatikan apa yang telah diperbuatnya untuk hari esok ( akhirat ), dan bertqawalah kepada Allah. Sungguh, Allah Maha Teliti terhadap apa yang kamu kerjakan.

Al-Hasyr : 18


Ayuh kita berubah, daripada menjadi diri kita yang semalam kepada diri yang lebih baik pada hari esok agar kita tergolong dalam kalangan orang-orang yang berjaya pada HARI ESOK iaitu AKHIRAT kelak, insya-Allah...


Bookmark and Share

0 comments:

Post a Comment