Friday 11 March 2011

Bila Hati Berlagu...

Kerana aku mahu
Setiap kebaikan ada dalam diriku
Tatkala diri dahagakan ilmu
Kaki melangkah, mana pula hendak ku tuju...

Kadang kala aku buntu
Tika hati sekeras batu
Seakan jiwa sedingin salju
Pabila dunia sembahan di kalbu...

Adakah aku mampu
Andai silamku kelabu...
Andai hariku tidak menentu...
Masakan aku mampu
Menemui CINTA, Tuhan yang SATU...

Keliru!
Makin aku keliru!

Tetapi adakah Dia juga sepertiku...
Adakah Dia tetap menunggu...
Tatkala dosa seakan menyerbu...
Tatkala si hamba menangis merayu...
Sepertinya Dia tidak jemu
Rezeki diberi seakan baru
Wajarkah dosa dibalas sebegitu?
Hinggakan diri menjadi malu...

Bangunlah diriku!
Sedarlah hatiku!
Agar dosa tidak terus membelenggu
Walhal ku tahu
Cintanya tak pernah menipu
Kasihnya tak mungkin layu.....

Nukilan : Fontos[100311]






Dan barang siapa berbuat kejahatan dan menganiaya dirinya, kemudian dia memohon ampunan kepada Allah, niscaya dia akan mendapatkan Allah Maha Pengampun, Maha Penyayang.

An-Nisa'  : 110

Bookmark and Share

0 comments:

Post a Comment